Follow Me on Pinterest

09 juli 2012

Gamle kasser og en gyngehest

Der er ikke noget så dragende som gammelt legetøj og gamle kasser!





Gyngehesten er fra den tid hvor man lavede legetøjet selv eller havde byens snedker til at gøre det. Ikke noget med børnearbejde i udviklingslande og masseproduktion.





Kassen den står på er KÆMPE stor, virkelig mega!
Den købte jeg på Knuthenlunds loppemarked, som jeg bl.a. har skrevet om her.
Med bærehåndtag i siderne kan den egentlig nemt flyttes rundt..når bare man er 2.


 

Ingen grænser for hvad man kan stille ovenpå den.
Ingen grænser for hvad man kan stoppe ned i den!




Men ellers har tiden gået med dette:




Ferietur og loppejagt i Sverige, total nydelse!
Da jeg ingen labtop eller smartphone har (er sikkert snart den eneste i verden), blev det også bloggefri dage.
Jeg håber I også nyder sommeren og får tid til at slappe af ! 

10 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sagde ...

Hei Helle!
Så skjønn gyngestol, ja, den var riktig flott! Og kassen så ut til å kunne romme det meste! Praktiske håndtak til å løfte den i!

Så godt med en ferietur til Sverige! Ha en fortsatt fin juli måned og riktig god sommer!

Klem Cathrine :-)

(eddas) sagde ...

Slike kasser er gull,jeg har kister til oppbevaring av det meste:)
Koselig med ferietur i Sverige,jeg håper og komme meg til Danmark i august:)
kos deg masse søte du...
klemklem

Elsa och Helena sagde ...

Jättefin gunghäst...hemma hos min farmor och farfar fanns också en gammal hemgjord leksakshäst. Jag undrar var den är nu!

Jag har inte heller smartphone...ibland måste man vila huvudet från all teknik:)

KRAM Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Jag har ingen laptop eller sån smart telefon heller, och vi hör nog till dom få. Så fin gunghäst, och den var välbevarad. Lådan är ju stor som ett bord, den kan du använda till mycket. Ser skönt ut där du sitter i solen, snart snart ska jag sitta så också.
Kramar
AnnaMaria

Ett ögonblick sagde ...

Hej Helle!
Här är en till... ingen smartphone.

Vilken underbar liten gunghäst! så söt och ovanlig.
Jättefin låda, den kan Du använda till mycket!!

kram lisamaja

Pia sagde ...

Nej hör du! Du är icke alene om den saken! Jag har ingen "handytelefon" alls!!! Jag känner mig fri som en fågel, då ingen kan nå mig, om jag inte är hemma!

Fina, fina fynd gjort Helle!!!
Min mamma ligger på sjukhus p.g.a hjärtinfarkt - och som om det inte skulle räcka: hon har benmärgscanser och Parkinsonssjukan. Det är tungt, som du så bra vet, som mist din mor.

Kraam på dig!!!
-Pia-

Loppe sagde ...

Selvom man har både Laptop Ipad og smartphone
kan man godt elske en ferie ufen nogen af delene
Har selv lige praktiseret det på Bornholm

Så det lyder som om du har haft lige nøjagtig så´n en ferie som jeg elsker...

Og kæmpekassen er skøøøøøn...
men stadig ikke plads.. Øv !

Fine fotos

Knus og kh
fra
Loppe

MODERN COUNTRY sagde ...

Hei Helle, takk for ditt hyggelige besøk! Danmark er et sånt herlig land synes jeg, skjønne omgivelser med like skjønne mennesker. Rolige og blide. Jeg elsker Norge, men ofte er det så utrolig dyrt og feriere der. Noen steder har stjålet mitt hjerte, Lejre er et av dem. Og vi drar vel dit en gang i året. Håper du har en trivelig reise i Sverige, det er et perfekt auksjon og loppis land ;) Nyt og kos deg.

Varm hilsen ~ Aina

Butikk Josefine sagde ...

Hei på deg Helle!

Så kjekt å lese at du har tatt deg en ferietur...det er viktig:-)
Og så nydelig den gamle hesten var. Leker fra en svunnen tid er svært sjarmerende, og har mye mer sjel enn de nye!

Kooos deg på ferie min venn, stor klem

Alvas Hobby og Garden Bird sagde ...

Hei på deg!
Så skjønn den gyngehesten er!
Detter er noe helt annet enn det som masseproduseres, denne har sjel og liv:))
Riktig vakker!
Og den kjekke store kassen, er jo bare super, me like!
Har vært på hytten ved sjøen og slapper av noen dager,og der er det også bloggfrie dager, der er det ikke innlagt strøm eller vann, men koser meg stort der:))
Ønsker deg en fin ny uke, med masse sommer!