Follow Me on Pinterest

20 august 2012

Gamle tryk, gevinst og dovne dage



På et af forårets loppemarkeder fandt jeg en stak gamle tryk med romantiske motiver fra et illustreret magasin.





Den sovende pige er bare så bedårende og sengen redt med de mest nuttede dyner og tæpper.





Jeg har sat nogen af dem i tallerkenrækken, hvor der også hænger gamle metalredskaber.
Går altid efter den slags kontraster, fordi de enkelte dele bliver mere spændende at se på efter min mening.





Ikea lampen med dens hvide bløde stofskærm kunne ikke passe bedre, er helt vild med den, så jeg købte også den store lampeskærm til vores spisebord, hvor der altid mangler et godt lys.
Billig var den også!





Dette lækre armbånd har jeg vundet i en giveaway hos Loppes Ting og Sager -  farverne passer perfekt til den brownie, jeg jo er, så jeg er superglad!

Hendes blog er et besøg værd for dem der ikke kender den (jeg er så heldig at have mødt både hende og hendes mand da de besøgte min butik i foråret, er det ikke bare hyggeligt at møde sine blogvenner in person?!)




Ellers har sommeren mest handlet om enten travlhed eller dovne dage.

Lige nu nyder jeg at man bare kan gå i haven uden at skulle have gummistøvler og regnfrakke på.
De dage jeg spiser, nyder jeg at gøre det på terrassen (jeg spiser kun hver 2. dag) samtidig med at solen fylder legemet med nyttig D-vitamin.


Ukrudtet vokser vildt, og det må det så gøre.
I stedet for at ærgre sig over det, kan man jo plukke af skvalderkålen og spise den... 




Eller sætte sig ned og slappe af! 





Uden at have dårlig samvittighed over noget somhelst.





13 kommentarer:

Janne i Fagerlia sagde ...

Spiser du bare annenhver dag? Trodde jeg leste feil, så jeg måtte lese to ganger. Tror ikke jeg ville ha greid å eksistere på denne måten. Hadde sikkert spist tre ganger så mye på de dagene jeg kunne spise.

Flott måte å anvende tallerkenrekken på. Det er tydelig at den også kan brukes til andre ting enn tallerkener.

Loppe sagde ...

Jeg spørger også : spiser du kun hveranden dag ??
Hvorfor ??
Og faster du de andre dage ??

.............
JA super hyggeligt at besøge dig... det gør jeg igen !!!!
Knuuuuus....

(eddas) sagde ...

Tenkte på deg når jeg var der,skulle jo vært innom deg.Men det ble bare så kort en tid denne gangen.Ja jeg vet jo at Eames er amerikansk...men noen ganger går det litt fort i svingene he he he
Takk for at du ga meg et hint,det er slettet nå:)
Spiser hver 2 dag???
klemklem til deg

Anonym sagde ...

jamen søde du må jo straks komme ned og hente nogle æg, der er jo stadig en omgang på kontoen. Det går jo ikke at du går og sulter. Smiler. Må snart kigge forbi igen, da jeg er i gang med stort projekt som kræver nogle blonder og ligende.
Fortsat god sommer.
Knuz fra Lina

Tone sagde ...

Koselige bilder du har funnet på loppis:)
Fin uke til deg:)
Klem fra Tone

Pia sagde ...

Och jag som spiser "femtioelva" gånger om dagen så det bränner och svider i magen (och i morgon skall jag på gastroskopi, heh)!
Jag har latat nu i två veckor snart (semester) och njuter - bara vädret vore varmare!!! Hur kallt och regningt som hellst här i Finland! Brr!

Fiiiina bilder du har i hyllan!

Kramar!
-Pia-

Alvas Hobby og Garden Bird sagde ...

Hei på deg Helle!
Skjønner godt du falt for disse skjønne gamle trykkene, de er bare helt nydelige:))
Flott lampe, og søte saker du har vunnet, er så koselig å få slike overaskelser i posten:))
Ønsker deg en flott dag!
Klem:)

Nyanser av vitt sagde ...

Vilka superfina gamla bilder.
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Grattis till det fina armbandet du vann. Och jättesöta bilder, blev jättefint och ha dom i tallrikshyllan. Ser att vi har samma lampa från Ikea, fast jag har taklampan. Idag är jag ledig, och just nu regnar det inte. Men med alla mörka moln så är det nog snart dags för en skur igen.
Ha en fin helg
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Bleudelavande sagde ...

Hi Helle so nice to see you again!!!! Your pictures alre always sooooo beautiful!
Hope you had a beautiful summer!!!!
Thank you for passing and leaving your sweet comment.
Have a nice week.

Butikk Josefine sagde ...

Hei Helle!

Så koselig innlegg med de lekreste saker... alt en kan bruke en tallerken hylle til! Lekkert med gamle fine bilder og verktøy, kan veldig godt like den kombinasjonen:-)

Gratulerer med det fine armbåndet også, du har vinnerlykke du!!

Jeg syntes det hørtes veldig lurt ut og spise annenhver dag også, da får kroppen en hviledag...

Høres ut som du har fine dager, det er godt å høre!

Jeg har måtte hatt meg en laaaang bloggpause etter en travel sommer. Men håper at jeg snart kommer får overskudd til det igjen. En får alltid inspirasjon her inne, og ikke minst gode bloggvenner:-))

varm klem

Elsa och Helena sagde ...

Grattis till den fina vinsten och jag håller med...det är så trevligt att träffa sina bloggvänner. Härligt med nya bekantskaper:)

KRAM Helena

It's me sagde ...

Thanks for joining my give away...love Ria...xxx...