Follow Me on Pinterest

28 december 2012

Silkekjole fund

 
 
 
Julen er vel overstået her i huset, det er altfor hurtigt forbi! Nu er det tid til at se mod det nye år, og den aften det tager sin begyndelse. Der planlægges måske den helt store nytårsmenu, et smukt bord skal igen dækkes men nu helt uden julens gran og kogler. Og tøjet! For nogle skal det være glimmer og glam, for andre noget lidt mere nedtonet, men festligt! - det tror jeg alle synes det skal være nytårsaften.
 
 
 
 
Apropos festligt, denne kjole i fed cremefarvet råsilke fandt jeg i genbrugsbutikkens afdeling for udklædningstøj. Her finder jeg ofte guld i form af virkeligt gammelt tøj, men også 50èr og 60ér ting gemmer sig i rodekassernes kaos.
 
 
 
 
 
Jeg tror det er en brudekjole, evt. en konfirmationskjole og jeg er ikke sikker på at jeg ville overveje at tage den på nytårsaften, selvom jeg kunne passe den. Hvilket jeg absolut ikke kan, men den må alligevel høre ind under kategorien festtøj?
 
 
 
 
 
Der er lynlås og en trekant ned over håndryggen, den fineste store sløjfe bagpå kjolen og et påsyet langt bindebælte omkring livet.
 
 
 
 
 
Jeg ved endnu ikke helt hvad jeg skal have på, det finder jeg altid ud af et par timer før vi skal afsted.
Og i soveværelset er sengen bagefter dækket at tøj.....som det IKKE skulle være!
 
Håber julen har været ligeså dejlig for jer som den har været for mig og min familie!
 
 
 

4 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sagde ...

Hei, det var en nydelig silkekjole.
Lykke til med nyttårsfeiringen!

Jorunn (som skal feire nyttår i Paris.... )

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Klänningen är vacker, som gjord för nyårsfirande. Jag tycker du ska prova den, kanske blir det den du bär på nyårsafton. Vi ska vara hemma men jag kommer ju och duka fint och laga extra god mat.
Kameran vi blev fotograferade i är en som är uppsatt långt ute i skogen för och kontrollera om det finns tex varg. Vid rörelse så tar den foto....och där lyckades vi gå!
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Elsa och Helena sagde ...

Vilken vacker och festlig klänning, jag jobbar Nyårsafton så jag har inte några klädbekymmer detta år:)

Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År.

KRAM Helena

Min Gamle Jul sagde ...

Ja, det er da fantastisk, hvad genbrugsbutikkerne opfatter som udklædningstøj!!! Smuk.

Kh. Marlene