Follow Me on Pinterest

24 august 2013

Vind, vejr og gammelt lertøj




Vejret er stadig dejligt varmt, aftenerne er milde og man kan stadig sidde ude (plejer man det? min mand har fødselsdag idag og jeg mener at vi altid plejer at trække indendørs tidligt) - for ikke at tale om nætterne, de er så varme at jeg ikke kan sove!!



Men før eller siden skal vi jo have efterår og vinter, og islænder strik bliver igen et hit i butikken.
Jeg køber dem når jeg falder over dem. Dette eksemplar har et lille stykke strikket bomuld i halsen så den ikke kradser, det er der mange der ikke kan have!


 
Fandt 2 store røreskåle fra Haslev Keramikfabrik på et loppemarked og kan slet ikke stå for den lækre cremefarvede glasur og de korte håndtag
 
 
Gammelt lertøj kan jeg nyde i timevis, heldigvis går jeg rundt mellem disse skønne sager i min butik,
hvor heldig kan man være??
 


 
Hav en fin lørdag!
kram Helle
 

6 kommentarer:

Anette sagde ...

Nydelige bilder! Og genseren var utrolig lekker, bomull i halsen var et godt tips - det må jeg huske :)

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Grattis till maken, hoppas han får en toppen dag. Så fin keramik, ser en mörkröd skål som var jättefin.
Stor kram
AnnaMaria

KKvinneblogger sagde ...

Mange fine ting du har funnet til din butikk! :)

Elsa och Helena sagde ...

Underbara, underbara skålar och jag kan heller inte sova o nätterna...det är VARMT!

KRAMAR Helena

Janne i Fagerlia sagde ...

Ser at islandsgensere har fått sin renesanse også i Norge. Jeg husker godt jeg hadde en slik i tenårene. Den klødde i halsen så den hadde neppe bomullsgarn øverst :)

Alvas Hobby og Garden Bird sagde ...

Så nydelig genser!
Jeg elsker ullgensere, men de klør en del om de har hals.
Pleier å strikke mine uten hals jeg:)
Vakker keramikk også!

Ønsker deg en fortsatt fin uke!